UProLa

Неокріпші думки

Ubuntu 11.04 або kernel panic!

with 4 comments


Сталось нечуване – я купився на рекламу і зніс свій Arch Linux. Замість нього поставив Ubuntu 11.04, з fancy Unity graphics і 32-бітною архітектурою (тачка у мене amd64). Ну що, повірили? Тим, хто повірив, рекомендую побільше зі мною спілкуватись і надалі розпізнавати іронію з мого боку. Тим, хто не повірив, рекомендую сприймати мене всерйоз, незалежно від того, що я говорю. Короч, я протестував цю нову бубунту і хочу написати трошки своїх висновків.

Установка

До моменту установки 11.04 я вважав, що убунту встановити простіше, ніж комерційно-орієнтований аналог на букву W. Після – промовчу. Поставив з 4 разу. Як це не дивно, прошита флешка не змогла запустити автоматом сетап. Це фейл. “Простий” сетап не зміг стартувати, проте запустився “експертний” сетап. Перше, що мене здивувало, список з 20 пунктів меню для налаштування установки. У мене в Арчі і то їх було всього 7-8, так-шо це другий фейл. Мало того, без інтернету установка не працює! Все їй треба щось дозавантажити. Це третій фейл (хоча може це просто я тут зафейлив і насправді там все просто як 2 пальці обісцяти). На щастя, завалявся на флешці дистриб 10.10, і з нього, з режиму “try linux” мені вдалось поставити 10.10 а потім оновити його до 11.04.

Ах так, під час оновлення мене попередили, щоб я закрив всі посторонні програми. Ну я проігнорував цю “рекомендацію” і пішов бавитись apt-get install в консолі. Десь під кінець установки комп завис і після перезавантаження система видала мені kernel panic!. Після цього епізоду я буду цінувати установщики, які не дозволяють користувачу робити сторонні справи під час такої неймовірно важивої операції як “установка системи”.

А так, якщо не враховувати ці “невеликі” прогріхи тестування, то все було просто прекрасно.

Unity

Скажу чесно – мені Unity сподобалось. Оригінальні рішення, проте багато ідей скопійовано у MicroSoft. Ось, те що побачив:

  • Панель, що ховається. Таке уже давно було у мілкопрограмних.
  • Відсутність дублювання іконон швидкого запуску і запущених програм. Тупо нагло скопійовано з Aero (а може і з MacOS), нехай і зручно.
  • Неелементарно, проте є налаштування видимості іконок у треї. У венді є Notification Area Configuration.
  • Суміщення панелі меню і заголовку вікна. Справді, місця стало більше. У вінді це зроблено за рахунок toggle меню по кнопці ALT.

З точки зору зручності ГрІн, Unity – достатньо продуманий і зручний інструмент. Звісно, він уступає ratpoison по зручності і швидкодії, проте там є багато позитивних моментів, по яким я реально скучив. Це – час на панелі, календар, перемикання мови, графічне налаштування деяких параметрів (особливо сподобався менеджер дисків – ляля, хочу собі такий на хоткей).

Разом з тим є багато негативних моментів. По-перше, локалізація. Одну проблему я вирішив по методу Б.Т.О., проте для цього довелося видалити папку робочий стіл. І ось представте собі, після видалення папки “Робочий стіл” у мене перестали автомаунтитись диски з NTFS! Я був шокований, довелось лізти в /etc/fstab і прописувати там розділи. Одного цього моменту достатньо, щоб показати нееквівалентність заміни вінди на убунту. Грець з ними, дисками, найбільше докучають орфографічні помилки локалізації! Уже не пам’ятаю де саме, проте за час нетривалого знайомства я зустрів 4 (!!!!) грубі (!!!!) орфографічні помилки у частовживаних частинах інтерфейсу! Знаєте, відсутність помилок не привертає увагу, проте їх присутність може сильно загадити враження від системи. Особисто я не бажаю працювати в системі з помилками. (не згадую уже про “застосунки”, “стільниці”, “тло” та “додатки”).

По-друге, швидкодія. Там, де сімірка літала, бубунта підторможує. Заодно не порадував вогнепеслис – підвисає при перегляді зображень. Проблеми з відео-дровами не заставили себе довго чекати, перемикання між agetty-консолями і Х-сервером провокує зробити Facepalm. Portal 2 запустився, і навіть шустро бігав, проте задоволення від постійних зависонів і неможливості зробити Alt-tab не отримав. Навіть перемикання між табами консолі виконувалось від 0.5 до 2 секунд. Facepalm.

По-третє, баги, баги, баги, баги. Під-час роботи я зіткнувся з абсолютно неадеватною поведінкою системи. Пропадав звук (довелось лізти в alsamixer), пропала робота мікрофона, пропав інет, перестала працювати юніті (довелось убивати gdm), все зависало настільки, що тільки святий резет рятував наші душі від паніки. До-речі, в убунту вже реалізовано правило, “якщо щось не працює, зроби рестарт компа”. Я (Facepalm) вдячний авторам убунту.

І по-четверте, найголовніше, змісту переходити на убунту з вінди для пересічного віндузятника все ще немає. Був поставлений соц. експеримент. Сестра попросила мене “постав мені XP-шку”. Їй в школі сказали, що хрюшка крутіша за сімірку і “нормальні пацани” ставлять тільки ХРшку, а лінукс – для програмістів. Я запропонував їй заміну у вигляді Ubuntu+Wine. В результаті, мені здається, вона попросить одного із своїх знайомих замінити багнуту убунту на нормальний віндовз, з дровами, антивірусом, робочою камерою Скайпу і нормальним плеєром музики. Не подобаються людям багнуті системи, немає бажання витрачати дорогоцінний час на рішення проблем. Лінукс не стане мейнстрімом в найближчі 10 років саме по цій причині, нестабільності.

Висновок

Найбільше, що мені сподобалось у Ubuntu 11.04 це вищезгаданий графічний менеджер дисків і pppoeconf. Жаль, під арч немає такої програмки (rp-pppoe не рахується, у мене він не може налаштувати з’єднання). Цінуйте, дебіанівці, pppoeconf, ручне налаштування VPN з’єднання.

А якщо серйозно, то нова убунта не варта уваги. Прикольно, проте недороблено. Подивлюсь потім на Wayland, а раптом зроблять нормально.

Written by danbst

Травень 11, 2011 at 23:09

Оприлюднено в Програмування

Відповідей: 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Простий” сетап не зміг стартувати, проте запустився “експертний” сетап. Перше, що мене здивувало, список з 20 пунктів меню для налаштування установки. У мене в Арчі і то їх було всього 7-8, так-шо це другий фейл.”

    Гм. Перечитайте, що ви пишете. Адже ви самі запустили експертний сетап, експертний сетап очевидно для експертів, а акспертам не доводиться жалітись на складність, на те вони і експертити. Немає сенсу спрощувати експертний сетап.

    saaaaaaaaad

    Червень 25, 2011 at 20:35

  2. 1) Яка відеокарта (просто цікаво)?
    2) Wayland на початку довго буде глючним і сирим, чудес не буває.
    3) Щодо легкості установки: не знаю, з мого досвіду, в Убунті з цим все нормально (хоч більшість дистрів, які орієнтуються на прості інсталятори, ними давно обросли). Не хочу провокувати, але при бажанні проблеми на свою голову можна знайти завжди🙂. З’єднання з інтернетом під час установки опціональне ж? Ну а те, що під час оновлення можна користуватись apt-get, взагалі дивно звучить, це був би дуже серйозний баг.
    4) Unity симпатична штука, більшість нововведень схвалюю (особливо об’єднаний трей і меню програми — вперше в житті я бачу, що в дефолтному інтерфейсі можна лазити в трей з клавіатури, ня), єдине, що користуватись вбудованим доком після cairo-dock — це як їсти кактус (до того ж звик, що клавіша win у мене ще один модифікатор).
    А взагалі треба валить на Генту. І з X Window.

    dmytrish

    Червень 26, 2011 at 18:12

    • Навіщо генту? Арч такий же гнучкий у налаштуванні і не треба чекати, доки зкомпіляться сорси (у переважній більшості випадків). І софту тут валом.

      1) Nvidia то точно, конкретний код забув. Десь дворічної давності.

      3) Я просто задокументував виключення з правила =).

      4) Так, Unity справді робить чудеса. Але ratpoison мені більше подобається =)

      danbst

      Червень 26, 2011 at 23:59


Залишити відповідь

