UProLa

Неокріпші думки

Inline Skates

with 2 comments

Коли людям кажуть про ролики, то перші як правило уявляють собі їх неначе заміну льодовим ковзанам.

А зі словом “роллер” у першу чергу асоціюють маленьку дитину, яка хоче літом покататись на льоду, але за відсутністю останнього їй доводиться перекочуватись по асфальту.

А ще, коли кажеш “я вчора катався на роликах” люди уявляють, ніби ти неспішно їздив навколо дому з друзями десь хвилин 30.

Мені шкода людей, котрі катаються на роликах за 400 і менше грн.

Ще бісить, коли люди ігнорують роллерспорт як спорт або взагалі як спортивне заняття.

Все це настільки пригнічує, що хочеться провести невеликий лікбез.


Швидкість

Ролики чудово втамовують спрагу до швидкості. Поєднайте ККД велосипеда з контролем при бігу – суміш є вибуховою! Особисто я розганявся до 60 км\год на спуску по Татарській, а в крейсерній по прямій стабільно тримаю 30-35 км\год. Це швидкість уже не дитяча, якщо враховувати ймовірність падіння на асфальт – шкіра стесується немов рубанком!

Відстань

Чого немає у ковзанах, так це свободи пересування. Обмеження бортиками. При катанні на роликах ви обмежені тільки наявністю асфальту. Візьміть місто з хорошим покриттям, наприклад Київ, підрахуйте його розміри та побачите, що на роликах (як і на велосипеді) місто можна перетнути за годину-дві. Пішки цю відстань можуть подолати тільки бувавші туристи, а на роликах навіть такі неспортивні люди як я отримують повну свободу пересування.

Свобода пересувань

До речі, про свободу. Ролики – це вам не велосипед, їх можна запихнути в рюкзак і перетворитись у пішохода =) Також роллери поки-що користуються недорбками у ПДД: дозволено як рух по тротуару так і по дорожному полотну (першій полосі і на крейсерній швидкості). У деяких супермаркетах навіть довзоляють їздити на роликах, і це фактично є признаком адекватності менеджерів (таке спостерігається у Сільпо та Великій Кишені).

Свобода подорожей

По таких великих містах як Київ також можна подорожувати. Якби я не почав кататись, так би і не довідався про паркову зону ВДНГ, Центральний ботсад, Парк Партизанської слави, парк Пушкіна та парк КПІ, ландшафтні парки Феофанію, Співоче поле та Пирогово, Маріїнський парк, лісову зону біля Міністерського, Пущі-Водиці та в Дубках.

Також завдяки численним поїздкам я тепер орієнтуюсь в центральній частині міста. Та чого тільки в центральній! Мною прокатано близько половини всіх вулиць Києва, я побував на кожному пагорбі, об’їздив навіть кілька виїздів з міста, переїхав усі мости, облазив більшу частину парків (он, навіть перечислив!), об’їздив незліченну кількість двориків(!!), котрі не входять у жодні стандартні екскурсії, навіть по залізній дорозі ходив на роликах -)

Ось кілька останніх маршрутів: 1, 2, 3, 4, 5

Ніч

Одним з досягнень свого життя вважаю нічні поїздки. В той час як мої однолітки проводять ночі по клюбах, мені був відкритий весь нічний Київ. Місяць, зорі, темне небо, неонові лампи та жовті придорожні ліхтарі – вся радість романтичного споглядання може бути доповнена раціональною складовою – відсутність машин та людей. Марафонські маршрути та високошвидісні спуски є неодмінним атрибутом нічних покатух.

Дуже приємно усвідомлювати, що хоча б щось ти робиш не як усі, і вдвічі приємніше, коли знаєш, що це не кожному дано. Нехай собі хтось і далі МРІЄ про нічні прогулянки, а я ж ними ЖИВУ!

Ось кілька останніх маршрутів нічних: 1, 2, 3, 4.

Зустріч сонця

Іноді я приїжджаю на оглядову точку, десь так о 5-6 ранку і помічаю людей, котрі прийшли зустріти сонце. Після того як воно встало, вони збираються та йдуть кудись деінде – додому, на роботу, поспати. Тоді я розумію – не я один люблю зустрічати новий день та робити спостереження “як же сцуко сонце швидко встає, от зараза!”

Як правило це поєднується з нічною, тому більшість роллерів волею чи неволею повинні любити ямакаськи (так у нас це називається). Хоча іноді збираються олдскул, цебто відомо тільки час та місце зустрічі і кожен добирається сам своїм ходом. Ось цих людей уже справді можна назвати фанами Сонця!

Спорт

Серед знайомих роллерів відрізняються люди, котрі намагаються бути кращими. Справді, вихід за межі льодової зони породив шість нових справді спортивних гілок: це слалом, спідскейтінг + даунхіл, агресив, слайди, стрибки та чаклуни. Кожен з них пов’язаний з фізичними або ментальними тренуваннями.

1. Зірка артистик-слалому – KSJ (Kim Sung Jin) – стрибає між конусами. Зверніть увагу на обертання на одному колесі(!), стрибки на одному колесі(!!) та зміну напрямку ноги при їзді на одному колесі(!!!). Один з небагатьох, хто вміє танцювати в такт музиці.

2. Якесь даунхіл відео – “відчуй себе машиною”

3. Яскравий приклад агресивного катання – повна відсутність страху та мізків!

4. Хорошо скомпонована підбірка слайдів від наших північних сусідів. Я так не можу =) але вчуся

5. Культура стрибків у Парижі. Зверніть увагу на бекфліп (сальто назад) і фейкі-720 (2 повних обороти спиною вперед) – це на даний момент топ-трюки. Рекордом висоти поки-що є 1.55 метра.

Чаклуни

Якщо коротко – це дитяча гра у заморозки на роликах. Якщо реально – це порівнювана з футболом та хокеєм виснажлива боротьба двух команд. Наразі гра визнається тільки в країнах СНГ, але цього достатньо щоб проводити міждержавні чемпіонати.

Ролики

Якщо не говорити про дуже вузькоспеціалізовані варіанти, то є кілька правил при підборі роликів. Це міцний шелл (зовнішня сторона ролика), по можливості виймаємий лайнер (внутрішня м’яка частина ролика), залізна рама (там де тримаються колеса), колеса з великою кількістю “м’яса” (поліуретанова складова) жорсткості 84А, розбірні підшипники з хорошою змазкою (якоюсь Літол-овою або заводською) та зручною геометрією бута (бажано, щоб була присутня бокова підтримка ноги та хороша фіксація стопи).

Один ролик важить від 1.5 до 2 кг.

Догляд за роликами

Так само як ковзани потрібно час від часу заточувати, так і за роликами потрібно доглядати. Після поїздок по воді потрібно промивати та перезмазувати підшипники. Після активних тренувань потрібно переставляти колеса (бо внутрішня сторона сильніше стирається ніж зовнішня) для рівномірного стирання. Після певного діаметру колеса краще змінити. Раз у пів-року ролики (або тільки лайнер) потрібно прати – а то запахи йдуть неприємні. Часто бувають поломки (наприклад, баклі), також вірогідною є ситуація загублення погано закручених вісьок та колес.

Роллери

У великих містах роллери утворюють субкультуру. Наприклад, в Києві кількість активних роллерів складає близько 300 людей. Ви скажете – “мало”? Ну, якщо отримати 300 друзів, просто одягнувши ролики на ноги для вас – це “мало”, тоді дивно чого ви читаєте цей пост =) Я так і не навчився відрізняти їхні риси, але мені подобається знаходитись у їх компанії: надійно, зручно, весело та приємно ) Люди то є завжди добре.

Падіння

Більша швидкість – серйозніші падіння. Вивихи рук, розтягнення зв’язок, переломи пальців, струси мозку – все трапляється. Проте найчастіше це синяки та обширні зсадини на колінах та кистях. Тому кожен, хто хоч раз на такому прогорів, при швидкому катанні одягає захист. Деякі навіть одягають шлеми, а один унікум навіть бордерську “черепашку”! Роллерспорт – екстремальний спорт, хоча й відносно безпечний (чим і приваблює людей).


Ну що ж, основну частину розповів, нероллерам більше знати і не потрібно. Хотілось би, щоб люди на нас дивились не як на психів, а як на нормальних психів. І щоб розуміли серйозність даного заняття. Думаю, ще років 5-7 будемо тероризувати Київ, а потім уже люди звикнуть =)

Ось так.

Written by danbst

Травень 16, 2012 at 00:55

Оприлюднено в 1, Пости

Відповідей: 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Раз: Про ровер не треба, в ровера більші колеса, і апріорі більший ККД. На коротких дистанціях ролики ще може й рулять, але на довгій – в велосипеда більша прохідність (ну, хіба що роллер перетвориться на пішохода) і краща ергономіка. Якось заїду до Франика, візьму в селі ровер, і зможемо перевірити.

    Два: Якщо ще якось будеш з’являтись в парку партизанської слави – повідомляй, це ж майже в мене в гостях.

    bunyk

    Травень 21, 2012 at 00:23

    • ну… Якщо у роллера 10 коліс і треновані ноги, то він може тримати 45-50 км/год по прямій досить довго. Так що ось так ось. А на рахунок більшої прохідності згоден.

      danbst

      Травень 21, 2012 at 07:17


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: