UProLa

Неокріпші думки

Про порядок

with one comment

Зараз я буду говорити доволі дивні і дещо очевидні речі, тож не викликайте в коментах, будь-ласка, капітана “О”, однак сприймайте інформацію критично.

Пошук

Однією з проблем у людському (конкретно, моєму) житті є пошук. Не НАЙважливіша, і навіть не критична. Однак занадто часто зустрічається, щоб її ігнорувати. Питання, котре спровокувало цей хід думок, було доволі невинне: “Як знайти лева в пустелі, якщо немає гелікоптера?”. Розширимо його тепер далі. Як знайти однодумців навколо себе, якщо навіть у всьому світі їх маленьке число? Як знайти дівчину, якщо ти асоціяльний? Як знайти цікаву книгу, якщо не знаєш що саме тебе цікавить? Як знайти кімнату в Києві, якщо тобі потрібна окрема квартира, ні з ким не ділити, дешева та з євроремонтом? Як знайти роботу на С++ на 1000$, якщо у тебе нульовий досвід роботи? Як знайти у собі сили вийти за межі комфорту, якщо й так все влаштовує? Як знайти найкращу політичну партію, якщо всі вони по дефолту однаково погані?

І що цікаво, жодна з проблем пошуку не є перешкодою для (мого) щасливого життя (хоча бувають і серйозні проблеми пошуку, не сперечаюсь). Тобто, невирішені проблеми пошуку – це всього-лиш примарні можливості, а не відкати існуючого. Але я все-таки називаю їх “проблемами”, бо ці питання катують моє Его і дають причину сумніватись у моїх здібностях до “життя”. А тут вже пахне суїцидом, чи не так? =)

Порядок

Одним з найвідоміших алгоритмів пошуку є так-званий “бінарний пошук”. Для того щоб він спрацював, потрібно або наявність відсортованого масиву ключів, або наявність додаткового бінарного дерева пошуку ключів. Якщо такої додаткової структури немає, то доводиться використовувати пошук типу “повний перебір” або “метод випадкового вибору елементу”, з падінням швикдості пошуку на порядки. З цього незамислуватого факту ми можемо видерти наступну інформацію: пошук в організованому середовищі (даних) має більше шансів бути успішним і швидким, ніж пошук в неорганізованому середовищі (даних).

Оскільки я люблю сильно узагальнювати, то останню фразу я переінакшив на свій лад: якщо виконати глобальну організацію існуючої інформації та розробити правильний та швидкий алгоритм доступу до цієї організованої інформації, то це буде краще, ніж залишити все в неорганізованому стані. Власне, це і є та ідеологічна основа Істини, Прогресу та Порядку, про котрі я писав у “пробудженні”. І також зрозуміло, чому Еліта являється сектою – бо у Еліти ця фраза піднята до апофеозу абсурду: людина існує або створена тільки для того, щоб робити навколо себе Порядок.

Порядок в голові

Абзацом вище я визначив мету Еліти як “апофеоз абсурду”. Виходить, я сам собі протирічу і висуваю одначасно абсолютно протилежні думки (“порядок” – “абсурд”). А якщо я протирічу, то дуже вірогідно що я приймаю неправильне рішення. Підемо далі – з чого це я взяв, що я приймаю правильні рішення? З якого це дива моя думка повинна впливати на світ? (Або навіть радикальний варіянт – якого хєра я повинен виконувати свої бажання, примхи, захцянки та обов’язки?) Безлад у голові – ось як це називається, і всі прийняті рішення та висказані думки в період “безладу” будуть, ймовірно, безглуздими та неправильними.

Тому, якщо тобі важливо зменшити кількість неправильних рішень (навіть якщо ти не можеш перевірити рішення на “правильність”), то достатньо робити їх у стані “порядку в голові”. А оскільки рішення приймаються доволі часто, то бажано не виходити з цього стану. Як досягається порядок в голові? Дуже просто. Зберігати в голові тільки впорядковану інформацію, відповідно до неї формувати свої думки. А як отримати цю впорядковану інформацію? Ну як же, попросити у Еліти, жреців Порядку!

Істина

Доволі специфічною і цікавою властивістю порядку є консистентність та однорідність. А оскільки брехня по визначенню не може бути консистентною, значить брехня до порядку не відноситься. Відповідно, неправдивість та брехливість не можуть бути властивостями впорядкованої інформації.

А отже, ми можемо тепер сформулювати термін “впорядкованість” у більш-менш зрозумілому вигляді: порядок – це стан інформації та речей, в якому інформація є істинною (правдивою) та пошук відбувається швидше, ніж в будь-якому іншому стані.

Післяслово

Я думаю, викладена вище думка має право на процвітання хоча б тому, що весь світ уже рухається в напрямку порядку, а після Ніцше з’явилось дуже багато підтверджень, що порядок в голові можна виділити як окрему сутність. Також, на рахунок питань у розділі про пошук – усі вони наразі акутальні та “життєві”. Для їх вирішення я не зможу використати ні Еліту (бо її немає), ні Порядок (бо його ніхто ще не створив), ні порядок в голові. Хоча брешу, стан “порядку в голові” можна плекати в собі прямо уже, і він справді допомагає не втрачати розум у нашому жорстокому світі (до-речі, завидую тим прагматикам, у котрих він в голові з дитинства). Ось.

Written by danbst

14 Листопада, 2012 at 18:58

Опубліковано в 1, Пости

Одна відповідь

Subscribe to comments with RSS.

  1. Я якось також думав про те, що в суспільстві є купа речей, про які слід судити безпристрасним, об’єктивним, зваженим людям, які здатні зрозуміти, коли їхні бажання судити про щось заважають об’єктивності і яким би довіряли у суспільних питаннях (наприклад, з того, що активно обговорюється в моїх навколишніх інтернетах: чи є гомофобія хорошою, чи є наркотики поганими, чи є поганим інтернет та свобода в інтернеті).
    Така-собі секта людей, які присвятили себе reasoning та об’єктивним судженням, наскільки це можливо (є теми, в яких об’єктивні судження просто неможливо винести без якісної зміни підходу).

    dmytrish

    16 Листопада, 2012 at 12:08


Залишити коментар